Τα μικρά πράγματα που κάνουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα επιτυχημένο

“Ο διάβολος είναι στις λεπτομέρειες”, λένε. Και δεν κάνουν καθόλου λάθος.

Σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα, κατ’ αρχήν, οι ρυθμίσεις και οι λειτουργίες μπορούν να χωριστούν σε δύο ομάδες: βασικές ρυθμίσεις και ρυθμίσεις σχεδίου και design. Ενώ οι βασικές ρυθμίσεις και λειτουργίες είναι υποχρεωτικές και είναι σαφές ποιες είναι, οι ρυθμίσεις design θα καθορίσουν σε μεγαλύτερο βαθμό την επιτυχία της διαδικτυακής σας επιχείρησης. Στην Ελλάδα υπάρχουν αρκετές πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου για μικρές επιχειρήσεις οι οποίες προσφέρουν την δυνατότητα για online εμπόριο και η MerchantPro είναι μια από της καλύτερες SaaS πλατφόρμες για Ecommerce.

Μικρά πράγματα για ένα επιτυχημένο ηλεκτρονικό κατάστημα

Πολύ συχνά, η επιτυχία βρίσκεται μέσα σε κάποια λεπτομέρεια, να αλλάξουμε χρώμα σε κάτι πολύ μικρό στο σχεδιασμό ή να προσθέσουμε μερικές μικρές καινοτομίες που θα κάνουν μεγάλη εντύπωση στους επισκέπτες. Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να δώσουμε έμφαση σε αυτά τα μικρά χαρακτηριστικά και θα ανεβάσουν την διάθεση στους πελάτες σας και έτσι θα δώσουν ώθηση στο ηλεκτρονικό κατάστημα και στις πωλήσεις.

Άμεση επικοινωνία με πελάτες σε πραγματικό χρόνο μέσω του ιστότοπου

Ναι, αυτό απαιτεί από κάποιον να στέκεται συνεχώς μπροστά στον υπολογιστή και να περιμένει έναν χρήστη να εμφανιστεί με μια ερώτηση. Ωστόσο, έχει αποδειχθεί ότι αυτό αυξάνει άμεσα τις πωλήσεις. Επίσης ΔΕΝ είναι τόσο απαραίτητο να είστε συνεχώς στον υπολογιστή περιμένοντας έναν πελάτη με μια ερώτηση. Κάθε τέτοιο σύστημα δέχεται επίσης μηνύματα εκτός σύνδεσης και μπορεί να σας ενημερώσει με email μόλις συνδεθεί κάποιος πελάτης.

Μία τέτοια λύση είναι το Live Chat που μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί σε όλα τα καταστήματα που έχουν δημιουργηθεί στην πλατφόρμα του MerchantProHellas. Ένα παράδειγμα είναι η εφαρμογή Zopim – μια εύκολη και δωρεάν εφαρμογή για συνομιλία με πελάτες σε έναν ιστότοπο. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να κάνετε εγγραφή και να εισαγάγετε τον κωδικό στην εφαρμογή για να έχετε πλέον πρόσβαση σε αυτήν.

Εάν έχετε συνηθίσει να χρησιμοποιείτε μια άλλη παρόμοια εφαρμογή, όπως  το tawk.to, Zendesk, Olark ή άλλα απλά στείλτε μας μήνυμα και θα σας βοηθήσουμε με την ενσωμάτωση 😊

Συντήρηση ιστολογίου

Αυτό μπορεί να φαίνεται σαν πολύ κάτι που χρειάζεται πολύ κόπο και χρόνο, αλλά είναι ένας από τους λίγους γνωστούς τρόπους δημιουργίας μοναδικού και χρήσιμου περιεχομένου που δημιουργεί επισκεψιμότητα. Το blog είναι επίσης ένας χρήσιμος τρόπος επικοινωνίας με τους επισκέπτες, για να κάνετε φίλους και να τους διατηρήσετε ως πιστούς πελάτες.

Οι άνθρωποι εκτιμούν πραγματικά το χρήσιμο και πολύτιμο περιεχόμενο των ιστότοπων, ειδικά όταν πρόκειται για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που παρέχει πρακτικές οδηγίες σχετικά με τα προϊόντα που πουλάει. Επομένως – προσπαθήστε να παραδώσετε αυτό ακριβώς που ζητούν. Ένα ιστολόγιο με χρήσιμες οδηγίες και λύσεις που έχουν άμεση σχέση με τα προϊόντα σας καθώς και με την επιχείρηση σας φτιάχνοντας ένα συνδρομητικό ηλεκτρονικό κατάστημα με την MerchantPro.

Διατηρήστε ένα μηνιαίο ενημερωτικό δελτίο

Το ενημερωτικό δελτίο δεν παρέχει μόνο μερικές τρέχουσες πληροφορίες και ειδήσεις στον τομέα στον οποίο ενδιαφέρονται οι πελάτες σας αλλά τους υπενθυμίζει κιόλας την ύπαρξη του καταστήματος σας, το οποίο στις περισσότερες περιπτώσεις έχουν ήδη επισκεφτεί οι παραλήπτες του ενημερωτικού δελτίου και τους θυμίζει ότι είστε εκεί για να τους προφέρετε λύση στο πρόβλημα τους.

Ωστόσο, το ενημερωτικό δελτίο πρέπει να είναι καλά ισορροπημένο ως προς το χρήσιμο περιεχόμενο / προτάσεις του καταστήματος. Το χρήσιμο περιεχόμενο μπορεί να είναι διασκεδαστικό – θεματικά αστεία ή ιστορίες, μπορεί να είναι όμως και κάτι σοβαρό – κάποια ενδιαφέροντα γεγονότα, αναλύσεις και στατιστικά στοιχεία. Φροντίστε να συμπεριλάβετε τις ειδικές προσφορές σας δίπλα στο χρήσιμο περιεχόμενο.

Συχνές μικρές αλλαγές στο σχεδιασμό

Οι μικρές αλλά ορατές αλλαγές στο σχεδιασμό είναι ένα πολύ καλό εργαλείο για τη διατήρηση του ενδιαφέροντος των πιστών επισκεπτών σας. Τους βοηθά να παραμείνουν με την εντύπωση ότι ο ιστότοπος εξελίσσεται και βελτιώνεται. Αυτό δεν μένει όμως απαρατήρητο και από τις ίδιες τις μηχανές αναζήτησης, όπως η Google πχ, επομένως είναι σχεδόν υποχρεωτικό για έναν διαδικτυακό λιανοπωλητή να εκμεταλλευτεί τέτοια μικρά κόλπα.

Ωστόσο, οι βασικές γραμμές του ιστότοπου δεν θα πρέπει να αλλάξουν, εκτός βέβαια και εάν γίνει συνολικός επανασχεδιασμός. Μικρές αλλαγές στη σχεδίαση είναι χρήσιμες ακόμη και για το λογότυπο, εφόσον οι κύριες γραμμές του δεν αλλάζουν και παραμένουν αναγνωρίσιμες. Οι καταναλωτές συμπαθούν και σέβονται αυτές τις αλλαγές.

Υπάρχουν ιστότοποι που αλλάζουν ετησίως μερικές φορές συχνά από το σχεδιασμό των εφαρμογών τους, όχι μάταια. Ωστόσο, προσπαθήστε να μην κάνετε γενικές αλλαγές στο σχεδιασμό της διαχείρισης και των μενού χρήστη.

Καλά γραμμένοι όροι χρήσης και πολιτική απορρήτου

Οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί όσον αφορά τα δικαιώματά τους έναντι των εμπόρων.

Πολλοί από αυτούς επισκέπτονται τις σελίδες όρων χρήσης, πολιτικής απορρήτου και πολιτικής παράδοσης πριν από την παραγγελία. Περιττό να πούμε, αυτά τα κείμενα απαιτούνται νόμιμα για κάθε διαδικτυακό έμπορο.

Προσπαθήστε να γράψετε εύκολα κατανοητά, προσανατολισμένα στον πελάτη και καλά οργανωμένα νομικά απαιτούμενα κείμενα. Βοηθά πραγματικά. Είναι καλύτερο να εξοικειωθείτε εκ των προτέρων με τους νόμους που διέπουν το ηλεκτρονικό εμπόριο – νόμος για την προστασία των καταναλωτών, νόμος για το ηλεκτρονικό εμπόριο, εμπορικός νόμος, νόμος για τις ηλεκτρονικές επικοινωνίες και νόμος περί προστασίας προσωπικών δεδομένων παρά να βρεθείτε προ εκπλήξεως.

Ecommerce

Δυνατότητα επιλογής μέγιστου αριθμού ταχυμεταφορών – εταιρείες courier

Ορισμένοι χρήστες έχουν εμμονή με εταιρείες ταχυμεταφορών. Είτε απλά προτιμούν κάποια, είτε απλά δεν θέλουν να εξυπηρετηθούν από άλλους για κάποιο λόγο. Ωστόσο, είναι καλό να παρέχετε τουλάχιστον μερικές επιλογές για την επιλογή προμηθευτή, τουλάχιστον έτσι ώστε οι καταναλωτές να μπορούν να επιλέξουν την καλύτερη τιμή. Στο MerchantProHellas έχουμε μεριμνήσει να υπάρχει πλήρης ενσωμάτωση με τις μεγαλύτερες εταιρείες ταχυμεταφορών στην Ελλάδα. Αν δεν βρείτε αυτή που σας ενδιαφέρει ή θέλετε να προσθέσετε την δικιά σας τότε απλά στείλτε μας ένα μήνυμα και θα η ομάδα μας θα είναι εκεί να δώσει την λύση.

Μπορείτε να μας βρείτε στις ακόλουθες σελίδες μας στα social media !

Like στην σελίδα μας στο Facebook:

https://www.facebook.com/merchantproGR

Subscribe στο κανάλι μας στο YouTube

https://www.youtube.com/MerchantProHellas

Follow στην σελίδα μας στο Twitter:

https://twitter.com/MerchantproGR

Follow στην σελίδα μας στο LinkedIn:

https://www.linkedin.com/company/merchantpro-hellas

Join στην κοινότητα μας στο Reddit:

https://www.reddit.com/r/MerchantProGR/